Nastavitev e-poštnega odjemalca: Outlook 2010
E-poštni odjemalec lahko nastavite tako, da preko e-poštnega strežnika, pošto prejemate z enim od dveh različnih protokolov: IMAP ali POP. Protokol, ki ga boste uporabljali, izberete glede na število naprav, ki jih boste uporabljali za dostop do e-pošte.
POP protokol porabite, če želite prenesti in odstraniti e-pošto s strežnika in jo shraniti v svojo napravo. To je odlična rešitev, če želite upravljati svojo e-pošto prek enega glavnega vmesnika, pogosto upravljati e-pošto brez povezave ali potrebujete več prostora za shranjevanje, kot vam ga omogoča poštni strežnik. Če želite dostopati do e-pošte iz več naprav, v nastavitvah omogočite staranje e-pošte, kar pomeni, da se pošta ohranja na strežniku toliko časa kot ste ga nastavili pri nastavitvah e-poštnega odjemalca, kar je prikazano v postopku spodaj. Po preteku nastavljenega časa staranja, se že prenesena pošta na eno od naprav samodejno izbriše iz strežnika.
IMAP za dohodno pošto, je primeren za uporabnike, ki dostopajo do e-pošte na več napravah, oziroma, če več uporabnikov dostopa do istega računa. Ko berete, odgovarjate, brišete, posredujete ali kako drugače upravljate s svojo e-pošto, se spremembe izvajajo na strežniku in sinhronizirajo z vašo spletno pošto in drugimi e-poštnimi odjemalci, ki so povezani s protokolom IMAP in vsa pošta ostaja ves čas shranjena na strežniku.
Poleg tega vam zelo priporočamo, da zaščitite svojo e-poštno povezavo z nastavitvami Secure (s SSL). Te nastavitve omogočajo SSL e-poštnemu certifikatu, šifriranje povezave med e-poštnim odjemalcem in poštnim strežnikom, za zagotovitev zasebnosti vaše pošte. S tem je zagotovljeno, da do pošte ne more dostopati tretja oseba, temveč le nameravan prejemnik. Nekateri ponudniki internetnih storitev ne dovoljujejo povezav SSL, zato v spodnji tabeli navajamo tudi nastavitve za e-poštno povezavo brez nastavitev Secure (brez SSL).
Nastavitve varne povezave SSL/TLS (priporočeno)
Uporabniško ime (User Name) | Vaš e-poštni naslov: npr. peter@mojadomena.si |
Geslo (Password) | Geslo za vaš e-poštni naslov |
Server za dohodno pošto (Incoming mail server) | mail.mojadomena.si* |
Port za dohodno pošto (Incoming Port) | 993 (IMAP) ali 995 (POP3) |
Server za odhodno pošto (Outgoing mail server) | mail.mojadomena.si* |
Port za odhodno pošto (Outgoing Port) | 465 (SMTP) |
* Zamenjajte mojadomena.si z imenom vaše domene. |
Nastavitve standardne povezave (brez SSL/TLS)
Uporabniško ime (User Name) | Vaš e-poštni naslov: npr. peter@mojadomena.si |
Geslo (Password) | Geslo za vaš e-poštni naslov |
Server za dohodno pošto (Incoming mail server) | mail.mojadomena.si* |
Port za dohodno pošto (Incoming Port) | 143 (IMAP) ali 110 (POP3) |
Server za odhodno pošto (Outgoing mail server) | mail.mojadomena.si* |
Port za odhodno pošto (Outgoing Port) | 26 (SMTP) |
* Zamenjajte mojadomena.si z imenom vaše domene. |
V vodiču so navodila za nastavitev e-pošte v programu Outlook 2010 za Windows prikazana po korakih. Čeprav se navodila lahko uporabijo tudi za druge različice programa Outlook, se lahko nekateri zasloni in koraki razlikujejo.
- Odprite program Outlook 2010 in v meniju izberite Datoteka (File), izberite informacije (Info) in kliknite dodaj račun (Add Account).
- Označite okence Ročna konfiguracija nastavitev strežnika ali dodatnih vrst strežnikov (Manually configure server settings or additional server types) in kliknite gumb Naprej (Next).
- Izberite "Internetna e-pošta" (Internet E-mail) in kliknite Naprej (Next).
Nastavitve računa
- Vnesite svoje ime (Your Name), kot želite, da se prikaže na vaših odhodnih e-poštnih sporočilih.
- Vnesite svoj e-poštni naslov (E-mail Address).
- Vnesite vrsto računa (Acount Type).
- V strežnik za dohodno pošto (Incoming mail server) vnesite mail.vasadomena.si. Bodite pozorni, da izberete vašo končnico in ime vaše domene.
- Strežnik za odhodno pošto (Outgoing mail server) je enak strežniku za dohodne pošte.
- Vnesite svoj e-poštni naslov kot uporabniško ime (User Name).
- Vnesite geslo (Password) za vaš e-poštni naslov.
Več nastavitev
- Kliknite gumb Več nastavitev (More Settings).
- Kliknite zavihek Strežnik za odhodno pošto (Outgoing server).
- Kliknite potrditveno polje »Strežnik za odhodno pošto (SMTP) zahteva preverjanje pristnosti« (My outgoing server (SMTP) requires authentication).
- Prepričajte se, da je izbrano »Uporabi enake nastavitve, kot jih ima strežnik za dohodno pošto« (Use same settings as my incoming mail server.).
- Kliknite zavihek Dodatno (Advanced).
- Če uporabljate POP3 s SSL, kliknite potrditveno polje in vpišite vrata (port) 995.
- Če uporabljate IMAP s SSL, kliknite potrditveno polje in vpišite vrata (port) 993.
- Če uporabljate SMTP s SSL, kliknite potrditveno polje in vpišite vrata (port) 465.
Pri uporabi povezave s SSL, pri POP3, odkljukajte »Ta strežnik uporablja šifrirano povezavo (SSL)« (This server requires encrypted connection (SSL)) ali pri IMAP, pod »Uporabi to vrsto šifrirane povezave« (This server requires an encrypted connection (SSL)) izberite SSL. - Če uporabljate POP3 brez SSL, kliknite potrditveno polje in vpišite vrata (port) 110.
- Če uporabljate IMAP brez SSL, kliknite potrditveno polje in vpišite vrata (port) 143.
- Če uporabljate SMTP brez SSL, kliknite potrditveno polje in vpišite vrata (port) 26.
Pri uporabi povezave brez SSL, pri POP3, ne odkljukajte »Ta strežnik uporablja šifrirano povezavo (SSL)« (This server requires encrypted connection (SSL)) ali pri IMAP, pod »Uporabi to vrsto šifrirane povezave« (This server requires an encrypted connection (SSL)) izberite Brez (None). - Če ste izbrali protokol POP3 pod možnostjo »Dostava« (Delivery) nastavite staranje e-pošte tako, da najprej odkljukate »Pusti kopijo sporočil v strežniku« (Leave copy of messages on the server), nato odkljukajte in vpišite kako dolgo želite, da sporočila ostanejo na strežniku za kasnejši dostop iz drugih naprav. Po preteku nastavljenega časa bodo sporočila iz strežnika izbrisana in bodo ostala le na napravah, na katerih ste sporočila prebirali. Nastavitve staranja e-poštnih sporočil je potrebno nastaviti na vseh napravah s katerimi dostopate, do istega poštnega računa.
- Kliknite Vredu (Ok).
- Kliknite gumb Naprej v oknu E-poštni računi (Email Accounts).
- Kliknite gumb Dokončaj (Finish).